رادیاتور کمپرسور هوا

رادیاتور کمپرسور هوا

رادیاتور کمپرسور هوا، زمانی استفاده می‌شود که فشرده سازی هوا منجر به افزایش دمای هوا و داغ شدن روغن کمپرسور گردد.

کاربرد رادیاتور کمپرسور:

در واقع، عملکرد کلی رادیاتور خنک کردن مایع یا گاز است. رادیاتورها از آلومینیوم ساخته شده‌اند که تبادل حرارتی سریعی دارند و به راحتی خنک می‌شوند. از آنها در کمپرسورها برای خنک کردن مکانیسم و هوای گرم استفاده می‌شود. در اثر اصطکاک هوای فشرده با سطوح موجود در سیستم، سطح بالایی از گرما در کمپرسورها آزاد می‌شود. بعد از آزاد شدن گرما دمای بدنه کمپرسور افزایش می‌یابد. این اتفاق هم در کمپرسورهای رفت و برگشتی و هم در کمپرسورهای پیچ دار اتفاق می‌افتد.

این گرما در کمپرسورهای کم جریان (با ظرفیت کمتر از 1500 لیتر در دقیقه) با استفاده از یک قرقره که به عنوان فن به موتور متصل است، خنک می‌شود. با این حال، کمپرسور و هوا در کمپرسورهای جریان بالا با استفاده از یک لوله فنری یا رادیاتور خنک می‌شوند. از آنجا که در سیستم، گردش روغن وجود ندارد، فقط از رادیاتورهای خنک کننده هوا در کمپرسورهای رفت و برگشتی استفاده می‌شود.

با این حال، در کمپرسور پیچ دار، روغن موجود در کمپرسور باید خنک شود. برای انجام این کار، رادیاتورهای دو جداره در کمپرسورهای پیچ دار استفاده می‌شوند. بنابراین هوا و روغن جداگانه از یکدیگر در رادیاتور خنک می‌شوند.

هرچه رادیاتور کمپرسور بزرگتر باشد به ظرفیت گرمایی بالاتری جهت خنک کردن نیاز خواهد داشت.

اهمیت رادیاتور کمپرسور:

با افزایش دمای کمپرسور، طول عمر روغن و قطعات کمپرسور مثل فیلتر و شیلنگ به سرعت رو به کاهش خواهد بود. در دمای پایین به تبع عملکرد بهتری خواهند داشت.

در واقع رادیاتور کمپرسور با تنظیم دمای روغن و بدنه کمپرسور باعث افزایش طول عمر و سلامت قطعات کمپرسور و روغن می‌شود.

برای سفارش یا مشاهده ویژگی های فنی رادیاتور کمپرسور شرکت تجهیز صنعت بر روی اینجا کلیک کنید.

درباره tachizsanat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *