نحوه کارکرد پمپ دیافراگمی

نحوه کارکرد پمپ های دیافراگمی:

نحوه کارکرد پمپ های دیافراگمی در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است.

مزایای استفاده از پمپ دیافراگمی دوتایی:

پمپ دیافراگمی دوتایی (AODD) یک چرخ کار همه کاره برای مقدار زیادی از مایعات است. اگر مکان دارای منبع هوای فشرده شده باشد، پمپ قوی برای اجرا آماده است.

اصل کار یک پمپ دیافراگم چیست؟

دیافراگم دوتایی یک پمپ جابجایی مثبت است. از دو دیافراگم قابل انعطاف استفاده می‌کند که به عقب و جلو متقابل می‌شوند و یک محفظه موقت ایجاد می‌کنند. هر دو به داخل پمپ جذب می‌شود و مایعات را بیرون می‌کشد. دیافراگم ها به عنوان دیواره جدایی بین هوا و مایع کار می‌کنند.

حرکت اول

دو دیافراگم که توسط یک شفت از طریق بخش مرکزی که دریچه هوا در آن قرار دارد متصل می‌شوند. هدف از شیر هوا هدایت هوای فشرده شده به پشت دیافراگم شماره یک است و باعث می شود تا آن را از قسمت مرکزی دور کند. دیافراگم شماره یک منجر به خروج مایع از پمپ می شود. در همان زمان دیافراگم شماره دو در حال انجام مکش است. هوای موجود در پشت دیافراگم شماره دو به اتمسفر منتقل می‌شود تا فشار اتمسفر باعث شود مایع به طرف مکش منتقل شود. دریچه توپ مکش از روی صندلی خود دور می شود و باعث می شود سیال از شیر توپ به داخل محفظه مایع سرازیر شود.

حرکت دوم

هنگامی که دیافراگم شماره یک تحت فشار به انتهای حرکت خود رسیده باشد، حرکت هوا از دیافراگم شماره یک به پشت دیافراگم شماره دو توسط دریچه هوا تغییر می یابد. هوای فشرده شده، دیافراگم شماره دو را از بلوک وسط دور می کند و در نتیجه دیافراگم شماره یک به سمت بلوک مرکز کشیده می شود. در محفظه پمپ شماره دو، دریچه توپ تخلیه باز می شود، در حالی که در محفظه پمپ شماره یک برعکس رخ می دهد. پس از اتمام حرکت، دریچه هوا دوباره هوا را به پشت دیافراگم شماره یک سوق می دهد و چرخه را مجدداً آغاز می کند.

پمپ های دیافراگمی در کجا استفاده می شوند:

پمپ های دیافراگم در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. مانند:

مواد شیمیایی خورنده
حلالهای بخار شدنی
مایعات چسبناک
محصولات غذایی و دارویی حساس به برشی
آب کثیف و دوغاب ساینده
جامدات کوچکتر
کرم ، ژل و روغن

علاوه بر خواص انتقال سیال، پمپ AODD می تواند برای مناطق ATEX ، EC1935 / 2004 ، FDA و A3 از جمله اقدامات بهداشتی دیگر در صنعت استفاده شود.

چرا پمپ های دیافراگم؟

پمپ AODD یک اسب بخار کار همه کاره است که کاربران را در طیف وسیعی از صنایع متنوع قادر می سازد تا از یک نوع پمپ منفرد برای کنترل انواع مختلف مایعات استفاده کنند. تا زمانی که یک منبع هوای فشرده وجود داشته باشد، پمپ می تواند در هر کجا که مورد نیاز باشد نصب شود و در صورت تغییر شرایط می توان آن را در اطراف یک کارخانه جابجا کرد و با سهولت به عملیات دیگر تبدیل کرد. این که آیا در صورت استفاده از مایعات نیاز به یک عمل پمپاژ ملایم است، از نظر شیمیایی یا جسمی تهاجمی است، پمپ جابجایی مثبت AODD یک راه حل تعمیر و نگهداری کارآمد و کم را ارائه می‌دهد.

شرکت تجهیز صنعت انواع پمپ دیافراگمی مناسب برای صنایع مختلف را داراست. برای مشاهده تصاویر و ویژگی های فنی پمپ ها بر روی لینک پمپ های دیافراگمی کلیک کنید.

همچنین جهت مطالعه راجب تعریف پمپ دیافراگمی، انواع پمپ‌ها و تفاوت آنها، نحوه عملکرد پمپ‌ها به طور کلی همه چیز راجب پمپ دیافراگمی، بر روی لینک کلیک کنید.

درباره tachizsanat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *